Tänään näin sen taas. Ensin oli monta kuukautta taukoa, sitten sen näkee kaks kertaa peräkkäin näin lyhyen ajan kuluessa.

Mä olin just lähdössä töistä, ja siinä se sit seisoskeli kadun reunassa niinku ei tietäis mitä tekisi. Ja tällä kertaa se moikkasi tosi ilosesti ja isosti. Keskustelu meni suunnilleen näin:

– Haista ite, sanoin mä, ja jatkoin matkaa.
– Mikä nyt? Miks sä oot vihanen? kysy Sanni, ja kiiruhti mun perään.
– Sä käyt vaan esittelemässä sun jättiläisapinaa, etkä edes viitti moikata, ja nyt sä kysyt, että mikä nyt!
– Hei, nyt sä tajusit ihan väärin. Sua moikkaamaanhan mä sillon tulin!
– Ei kyllä yhtään ystävällistä sanaa irronnut.
– Irtosko iteltäsi? Hei, arvaa olino mä oikeasti mistään kartasta kiinnostunut? Mä halusin vaan tulla tervehtimään, mut en mä voinu sanoa mitän, ku se Mauri oli siinä.
– Nii-i. Mä oon ollut aina joku ei kukaan, kun on muita miehiä ollut lähimaastossa.
– Haista p***a! Mä ihan erikseen tulin sun luokse, kyllä sä sen tiedät. Mut en mä voinu sanoa mitään, ku se Maukka on niin älyttömän mustasukkanen.
– Niin varmaan. Siihenhän sillä on aihetta.
– Ihan totta. Se on koko ajan kyselemässä kaikkia mun existäkin, ja se on teistä ihan hermona. Jos mä olisin sanonut, että tää on se Late, jonka kanssa mä olin aikasemmin, se olis ottanu ihan hirveet pultit. Ja sillä on vähän taipumusta tappelemiseen. En mä voinut. Se varmaan tappais sut, jos se tietäis, että me edes jutellaan.

Juupa juu. Ei tosta Sannista oikeasti tiedä. Se sanoo millon mitäkin, ja sitten seuraavassa hetkessä se kääntää kaiken ylösalaisin. Aika pitkälle sen takia meillä menikin homma puihin. Se ajo mut ihan sekasin.

Ja toisaalta, jos Sanni tekee samaa sille yli-isolle gorillalle, niin voihan se ollakin mustasukkanen. Niin varmaan onkin. Ja kai semmosella bodarijampalla on jo valmiiks huono itsetunto, miks kukaan muuten vetäisi ittensä niin järkyttävän isoon kuntoon? Maukka-pojun täytyy kyllä käytännössä asua jossain salilla. Ehkä mäkin asuisin, jos mun nimeni olisi Mauri... haha! Kuulostaa ihan joltain vanhalta ukolta!

Sen takia se Sanni ei kuulemma ollu vastannu mulle puhelimeenkaan, kun se Mauri oli kieltänyt.

Mut joo, kai mun täytyy antaa se viikon takainen juttu Sannille anteeks. Ku en mä tiiä. Me sovittiin, että nähdään perjantaina, ku se Maukka on kaveriensa kanssa menossa jonnekin, eikä Sannilla oo muutakaan tekemistä.