Eilisessä krapulamorkkiksessa... ää, siis, ei ollut enää krapulaa siinä vaiheessa vaan pelkkä morkkis... mä yritin lähteä juoksemaan, että tuntuisi terveelliseltä. EI nilkka tykännyt, piti tulla dösällä takaisin.

Tänään koulun jälkeen mä kävin taas kotona. Ja se niiden "home"ongelma oli mennyt vähän pahemmaksi. Niinku mä arvelinkin, se ei ollut mikään home vaan joku muu sieni (Fungi). Mä nimittäin löysin itiöemiä kylppärin seinästä. Tämmösiä:

1003003.jpg

Kuva ei oo paras mahdollinen, kun mun kamera ei noin pienten juttujen kanssa pystynyt ton parempaan. Mutta ei niissä ton kummempia yksityiskohtia ollutkaan. Suunnilleen millin mittaisia palleroita, vähän niinku hiiren (Mus musculus) papanoita nukkekoteihin. Tommosena ryppäänä. Pyyhkäsin ne siitä sormenpäällä murskaksi, haisivat semmoselle, vähän niinku karvarouskulle (Lactarius torminosus). Maistamaan en ruvennu... vessan seinää, yök.

Mutsi meni mun löydöksestä ihan hysteeriseksi. Vähänkö sitä hävettää, kun se ei ollut pessyt seiniä ton paremmin. Mutta nyt siellä veskissä ei tosiaankaan enää haise sienelle. Haisee kloorille:-)

Mut joo, tietääkö joku, mikä sieni on kyseessä?