En nyt tarkoita julkista liikennettä, vaan sitä, että mä oon nyt pummaillut kaiken kavereiltani viime aikoina. Köyhää. Mutta muutaman päivän päästä mä pääsen taas kiinni tiliini.

Mutsilta ja faijalta en ole kysellyt rahaa, vaan kavereitla. Ne on semmoset mutsi ja faija. Ben Zyskowitz tossa vähän aikaa sitten ehdotti, että opintotuen pitäisi riippua vanhempien tulotasosta. Että ihmiset niinkuin joutuisivat ottamaan vastuun lähimmäisistään ja itsestään, tai jotain.

Zyskowits ei kuitenkaan tunne mun vanhempiani. Nekin ovat ihan varakkaita, ja nekin haluavat, että ihmiset ottaa vastuun tekemisistään. Lapsi ei ole enää lapsi, kun täyttää 18 v., ja kakskymppistä ei vanhempien kuulu tukea enää mitenkään. Kakskymppistä ei paapota, sen pitää kyetä itsenäiseen elämään. Niin aattelevat mun vanhempani.

No, kyllä ne olisivat mulle lainanneet, jos olisin pyytänyt. Mutta en pyydä. Kunniantunto olla pitää. Pyydän muilta.