Eikä – onneksi! – olekaan. Ne tarkat lukijat, jotka on epäilleet, on olleet oikeessa. Kaikki pisteet niille. Siis ette arvaa, mitä mä sain just kuulla? Vähänkö tuli outo olo...

Mä en ookkaan todellinen. Mä oon fiktiivinen. Ja mun elämä ja kaverit kanssa!

Mua on kirjoittanut joku lasten- ja nuortenkirjailija Laajarinne.
Ellanmarin takana on ollut kirjailija Taru Väyrynen.
Sinin on kirjoittanut kanssa joku kirjailija, mutta se haluaa pysyä nimettömänä.

Kaikkea sitä.



- - - CUT! Metatasolle! - - -



Kirjoittajan apologia

Tahdon sekä kiittää että pyytää anteeksi.

Ensinnäkin: kiitos teille, lukijat ja kommentaattorit. Pidän teistä. Vaikka Late olikin fiktiivinen, ei tiettyä kirjoittajan ja hänen henkilönsä välistä sekoittumista voi välttää. Latelle osoitettu kannustus ja lämpimät tunteet ovat koskettaneet myös itseäni. Roolihahmon läpi olen tutustunut moniin teistä ja, niin, toistetaan: pidän teistä. Muutamiin teistä suhtaudun aivan erityisellä lämmöllä, niin yksipuolista kuin se varmaan tällä hetkellä onkin.

Ja anteeksi. Olen liikkunut jokseenkin harmaalla alueella. Ymmärrän täysin, jos jotkut teistä ovat vihaisia ja koette tulleenne petetyiksi. Moni on varmasti uskonut Lateen oikeana ihmisenä, jopa jollain tasolla ystävystynyt häneen, ja nyt hän osoittautuukin huijariksi. Olen aidosti pahoillani, mikäli olen loukannut. Se ei ollut tarkoitus, en minä pahalla.

Mikäli kiinnostaa, selittelen tekemisiäni täällä.

Jukka