Kävin tosiaan isänpäivävierailulla sunnuntaina. Mutsi ja faija oli molemmat flunssassa, kauhee köhinä ja niiskutus koko ajan päällä. Mä huomautin sitten niille, että ne on ollu tommosia sairastajia jo kohta vuoden, ja että jos mä joutuisin asumaan tossa kämpässä, niin kyllä mä sen kosteusvaurion varmuuden vuoksi remppaisin kuntoon.

"Niinpä", sanoi faija, ja yritti vähän keksiä jotain vastaväitteitä, "kun remontointi on niin kallista ja stressaavaa", mutta mutsi innostu tosta mun ajatuksestani niin paljon, että vaihtoehtoja ei tainnut jäädä. Joskus sitä kelailee, että eikö ne ajattele ite yhtään mitään? Kaikki pitää mun mennä kertomaan.

Mut kyllä faijakin sitten havahtu, kun mä kerroin, että asunnon arvo laskee aika pahasti, jos siellä puskee tattia seinistä. Rahapuhe menee aina perille.

Kai ne on olevinaan niin kiireisiä niitten työkuvioissa, ettei ne sitten ehdi tai jaksa ajatella mitään muuta. Tai sit niillä on joku ADHD molemmilla.