Tietty ekosysteemi on usein vähän niinku jonkinlaisessa tasapainon tapaisessa tilassa. Ainakin melkein, niin että muutokset on jotenkin hitaahkoja. Mutta välillä voi tulla jotain mullistuksia, niinku esimerkiksi, että joku eliölaji kärsii tai häviää, ja se sitten aiheuttaa kaikenlaista hämminkiä niille muille eliöille myös.

Tää tämmösenä johdantona.
Toisena johdantona Pikkulakun blogaukseen liittyvä piirros. Se ikäänku herätti mussa tämmöisiä avoimuuden tunteita. Helppo olla avoin, kun oon melkein pelkkä blogihenkilö. Ku en ainakaan yritä pokata ketään, joka mut täältä tuntee (tän jälkeen ei varmaan onnistuiskaan).

Elikkä ton leikkauksen jälkeen mä oon syönyt antibiootteja. Ne tappaa erinäisiä bakteereja (Bacteria). Bakteerikannan heiketessä ekologiseen lokeroon tulee muita eliöitä täytteeksi (vrt. sotilaallinen tyhjiö). Tässä tapauksessa tää ekosysteemi on mun esinahkani alla, ja sinne on tullut hiiva (Candida), kutiseva punanäppyinen ihottuma.

Ensin pä pelästyin, että se on joku sukupuolitauti, mutta YTHS:llä katsoivat ja sanoivat että hiiva se vaan on. Nyt mä laitan joka aamu Daktacortia, ja sillä kuulemma pitäisi aika nopeesti parantua.